اخبار شهرستان لامرد

ساخت وبلاگ

کد مطلب 3808- ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۳:۱۰

با حضور مدیر کل نوسازی فارس؛

برگزاری چهارمین جشنواره خیرین مدرسه ساز و مدرسه یار در لامرد

چهارمین جشنواره خیرین مدرسه ساز و مدرسه یار در سالن معلم شهر لامرد برگزار شد.

لامـــــرود - در این مراسم که با حضور مسئولین و خیرین و نماینده های بانیان خیر برگزار شده بود، ابراهیم صفری مدیر آموزش و پرورش لامرد در سخنانی ابراز داشت: این جشنواره به منظور تجلیل از کسانی است که در امر تعمیر، بازسازی و نوسازی مدارس همکاری داشتند.

وی با بیان اینکه در سال تحصیلی 94-95، 10412 دانش آموز در 126 واحد آموزشی با حضور 705 دبیر مشغول به تحصیل بودند، اذعان کرد: در بعد آموزشی با اجرای طرح های برتر جز 15 اداره آموزش و پرورش برتر استان فارس بودیم.

صفری ادامه داد: اجرای طرح های مختلف آموزشی مانند جابر بن حیان، اجرای طرح فن بیان زبان انگلیسی، بازخوانی و برگزاری دوره های آموزشی و اجرای طرح ابتکاری گلستان خوانی در 40 آموزشگاه ابتدایی که دانش آموزان با فرهنگ و ادبیات فارسی آشنا شدند، طرح برنامه محور در مدارس،  اجرای طرح مشاوره ویژه دانش آموزان دعوت از نخبگان جهت تقویت انگیزه شرکت در المپیاد های آموزشی ، برگزاری جشنواره های مختلف فرهنگی هنری جهت بروز و شناسایی استعداد های مختلف و اعزام نفرات برتر به جشنواره‌های استانی از جمله این طرح های برتر آموزشی و حوزه پرورشی بوده است.

مدیر آموزش و پرورش لامرد گفت: اجرای طرح راهبردی که لامرد جز 12 آموزش و پرورشی بود که از میانگین استانی بالاتر بود.

وی تاکید کرد: خوشبختانه کارهای خوبی در حوزه ساخت مدارس انجام شد که بخشی زیادی از آن به ارتباط بسیار خوب با مسیولین شهرستانی مرتبط است.

همچنین احمد دست نیان با اشاره به عملکرد مناسب خیرین در شهرستان لامرد در امر مدرسه سازی، اظهار کرد: اگر مسئولین، خیرین مدرسه ساز و مدرسه یار را در نیابند، از توسعه و پیشرفت عقب خواهیم ماند.

مدیر کل توسعه، نوسازی و تجهیز مدارس استان فارس با بیان اینکه تحریم ها در روند و بازسازی مدارس تاثیر گذاشته است، ابراز داشت: با کمک و همراهی خیراندیشان، شهرستان لامرد در وضعیت مطلوب و ایده ال قرار دارد.

وی با اشاره به اهداف ساخت و ساز ، توسعه و نوسازی مدارس، خاطر نشان کرد: در تلاش هستیم آمار ساخت و سازها را به جایی برسانیم که همه مدارس در یک شیفت فعال باشند و در کنار هر چهار واحد آموزشی، یک سالن ورزشی مناسب احداث شود.

دست نیان یادآور شد: امر مدرسه سازی ریشه در عقیده و تمدن ایرانیان دارد.

در پایان این مراسم از خیرین نمونه تجلیل و قدردانی شد.

اخبار شهرستان لامرد...
ما را در سایت اخبار شهرستان لامرد دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار lamerd بازدید : 134 تاريخ : يکشنبه 19 ارديبهشت 1395 ساعت: 16:53

کد مطلب 3807- ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۹:۲۵

به مناسبت 17 اردیبهشت سالروز تأسیس بسیج سازندگی؛

راه کار های عملی اقتصاد مقاومتی در شهرستان لامرد

راهکارهای عملی در راه تحقق اقتصاد مقاومتی را در سه بخش مجزا (خانواده، نهادها و ادارات و عموم مردم) در شهرستان لامرد بیان می کنیم.

لامـــــرود - مقام معظم رهبری حفظه الله تعالی به عنوان ناخدا و کشتیبان انقلاب اسلامی، با درک توطئه های دشمنان و بد عهدی قدرتها در پایبندی به معاهداتشان، با هوشمندی تمام سال 1395 را به عنوان سال «اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل» نامگذاری کردند. هرچند از نامگذاری ایشان دغدغه معظم له به خوبی روشن می شود، اما ایشان در بیانات مبسوطی منظور از اقتصاد مقاومتی را تشریح و همگان و بویژه دولت محترم را به وارد شدن به عرصه عمل و اقدام دعوت نمودند. از سوی دیگر 17 اردیبهشت ماه ، سالروز تأسیس بسیج سازندگی به فرمان حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای، به عنوان «روز بسیج سازندگی» نامگذاری شده است.  


واضح است که اقتصاد مقاومتی نسخه شفا بخش اقتصاد ماست؛ تا کی باید به ماده سیاه و بدبوی! نفت و یا بدبو تر از آن به عنایت قدرتها در برجام و پسابرجام اتکا کنیم.
به عنوان کسانی که خود را دل داده به فرامین آقا می دانیم، راهکارهای عملی در راه تحقق اقتصاد مقاومتی را در سه بخش مجزا (خانواده، نهادها و ادارات و عموم مردم) در شهرستان لامرد بیان می کنیم. باشد که مورد عنایت و عمل واقع شود:


الف-در حوزه خانواده: تک تک اعضای خانواده و بخصوص زنان می توانند نقش مهم و بی بدیلی را در اقتصاد مقاومتی ایفاء نمایند بخشی ازطرحها  در این حوزه عبارتند از :


1- داشتن برنامه غذایی: داشتن برنامه غذایی می تواند مصرف خانواده را تنظیم نموده و خرید را برای خانواده آسان نماید. بعلاوه این موضوع می تواند در تنظیم کالری مورد نیازانسان نقش داشته و از سوی دیگر نباید از برخی کارکردهای پنهان آن غافل شد. مثلاً داشتن برنامه این امکان را می دهد که اگر فردی  به غذایی علاقه ندارد، به منزل یکی از بستگان نزدیک میهمان شود.


2- فعال شدن بخش تولید در خانه: 
1-2 کاشت سبزی با استفاده از آبهای اضافی مانند آبریزآب سرد کن 
2-2 تهیه ترشی، خیار شور، مربا ، آب لیمو، رب گوجه فرنگی در خانه برای کمک به اقتصاد 
3-2 رواج صنایع دستی مانند قالی بافی، بافتنی، گلیم بافی  
4-2 تولید ترشی از پسماند پوست لیمو در هنگام آب گیری
5-2 برنامه ریزی برای صرفه جویی در هزینه های جاری خانواده  


ب: در حوزه ادارات  و نهادهای دولتی :
1- گذاشتن درسی با عنوان « اقتصاد مقاومتی» به عنوان درس اختیاری در کلیه دانشگاه با سر فصل منطبق با منویات مقام معظم رهبری مد ظله العالی 
2- آغاز پژوهش در مورد گیاهان دارویی با محوریت جهاد کشاورزی، شبکه بهداشت و درمان، دانشکده پرستاری و آموزش و پرورش لامرد و نهایتاً تمهیدات برای ساخت داروهایی در لامرد و یا حداقل برگزاری نمایشگاه گیاهان دارویی در شهرستان 
3- تأکید در مورد موضوعات پژوهش در دانشگاهها و ادارات آموزش و پرورش با موضوع اقتصاد مقاومتی 
4- راه اندازی حداقل 4 کارگاه صنایع دستی حاصل از برگ درخت نخل زیر نظر اداره میراث فرهنگی و گردشگری و با همکاری جهاد  کشاورزی 
5- راه اندازی مزرعه های نمونه برای آزمایش کاشت و رشد برخی درختان و گیاهان توسط منابع طبیعی و جهاد کشاورزی 
6- پی گیری کارگاههای ساخت شامپو سدر صحت با عنایت به وجود درختان فراوان سدر ( کُنار) در شهرستان لامرد 
7- پی گیری بازیافت زباله در شهرستان لامرد با عنایت به طرح بازیافت زباله که پیوست می باشد با مدیریت شورای اسلامی شهرها و شهرداران شهرستان (ضرورت اجرای طرح بازیافت زباله ها در لامرد مندرج در سایت لامرود در تاریخ 10 شهریورماه 93 و نیز مندرج در سایت تراکمه در مورخه 28 شهریور ماه 91 به قلم موسی هنرپیشه ) 
8- پی گیری تأسیس کارگاههای آب لیمو گیری با توجه به وجود لیمو در شهرستانهای لامرد، مهر و برخی بنادر هم جوار و تولید ترشی لیمو از پوست آن . 
9- ساخت کارگاه اختراع زیر نظر آموزش و پرورش در جنب یا مجزای از آزمایشگاه مرکزی که مواد اولیه اش رادیو، تلویزیون و سایر وسایل برقی مستعمل و سوخته، موتورهای اتومبیل ، تخته ، اره و...... است. در این کارگاه افراد ضمن آشنایی با نحوه ساخت این وسایل به مرور نسبت به ساختن و اختراع تشویق می شوند. این کارگاه می تواند با مدیریت هنرستان فنی پسرانه و دخترانه باشد.
10- راه اندازی کلاسهای تدبیر منزل برای خانمهای خانه دار و نوعروسان به منظور آشنایی با راههای صرفه جویی توسط آموزش و پرورش و آموزش عالی این کلاسها می تواند با مدیریت شبکه بهداشت و درمان در هنگام مراجعه زوجین برای آزمایش خون برای نوعروسان شکل گیرد.
11- تأسیس یک کارگاه نیمه صنعتی خانگی تولید رب گوجه فرنگی با توجه به برداشت بیش از 3800 تن گوجه فرنگی در شهرستان  
12- تأسیس کارگاه تولید ترشی لگجی با عنایت به وفور این گیاه در شهرستان لامرد و بویژه در قسمتهای شرقی روستای خشت 
13- ایجاد مشاغل خانگی نیمه صنعتی تولید  عرق خارشتر (ارو در اصطلاح محلی)  با عنایت به وفور این گیاه در شهرستان لامرد با محوریت جهاد کشاورزی 
14- تأسیس کارگاه ساخت لیف ظرف شویی از لیف خرما با عنایت به وفور این درخت در شهرستان لامرد 
15- تأسیس کارگاههای مرکزی اشتغال مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) به منظور  برداشتن گامهای اساسی خودکفایی با زمینه های ذکر شده در بالا 
16- تولید انبوه سبزی خشک برای مصارف کتلت، خورش قیمه، سبزی پلو با عنایت به وجود مزارع بزرگ سبزی در شهرستان زیر نظر جهاد کشاورزی 
17- ادامه کاشت درختان ثمردار و از جمله نخل در خیابانهای لامرد با همکاری شوراهای شهر و شهرداریهای شهرستان لامرد 
18- طرح بازیافت کتاب و دفتر در پایان هر سال تحصیلی با عنایت به طرح  بازیافت کاغذ که در این طرح 12 هزار  دانش آموزان در پایان سال تحصیلی، کتب درسی خود را به کارپردازی و بخش خدمات اداره آموزش و پرورش تحویل و در ازای آن هدیه  نوشت افزار  می گیرند. این کتابها به چاپخانه های آموزش و پرورش تحویل و پولی از این طریق نصیب می شود که به بدنه آموزش و پرورش تزریق می شود .
19- کاشت انبوه درخت پنبه و نهایتاً رواج صنعت ریسندگی و بافندگی 
20- ادامه تبدیل آبیاریهای غرق آبی به آبیاری قطره ای 
21- کاشت آفتابگردان، تولید تخمه و روغن آفتابگردان و عرضه به بازار مصرف 
22- عرضه خرما در بسته بندی های کوچک و صدور آن با عنایت به پتانسیل تعاونی مرزنشینان و نیز نگهداری رطب تازه در سردخانه ها و توزیع در مواقع خاص مانند ماه مبارک رمضان  
23- کاشت درخت سپستان (بمبر در زبان محلی) که برخی به آن لقب زرد آلوی محلی داده اند که با هوای این شهرستان هم خوانی و قابلیت صدور به شهرستانهای هم جوار و بلکه خارج از کشور دارد.
24- کاهش هزینه های برق در ادارات با طرح سیستم اداری متمرکز که در آن اکثر واحدهای اداری یک اداره در یک جا متمرکز شده که در نتیجه در مصرف برق و وسایل خنک کننده صرفه جویی می شود.( مشابه آن در ادارات برق ایجاد شده است) 
25- تولید انبوه قصب ( خرمای خشک) از درخت نخل و صدور به خارج در قالب بسته بندی های جدید و استاندارد
26- ممنوعیت استفاده از ظروف یکبار مصرف در کلیه ادارات با توجه به تجزیه دیر هنگام آن در طبیعت 
27- اختصاص حداقل 10 جلسه سخنرانی در هر کدام از شهرهای لامرد به موضوع اقتصاد مقاومتی و عدم اسراف به منظور فرهنگ سازی و ترویج مشاغل توسط ادارات ارشاد اسلامی، تبلیغات اسلامی، فنی و حرفه ای و بسیج سازندگی 

ج:حوزه عموم مردم : 
1-  ترویج ساده زیستی و میهمانی های کم خرج 
2- ترویج فرهنگ هم یاری در عروسی ها در تمام مراحل:

  • الف: استفاده از ظروف استیل و ملامین به جای ظروف یک بار مصرف با توجه به این که این ظروف در اکثر حسینیه ها وجود داشته و وقف خاص نیز نمی باشد.
  • ب: آرایش عروس توسط اقارب ایشان در صورت عدم بضاعت مالی زوجین 
  • ج: گلکاری ماشین عروس به صورت ساده و توسط اقارب ایشان در صورت عدم بضاعت مالی زوجین 
  • د: ساخت تالارهای عروسی توسط بخش خصوصی به منظور کاهش هزینه های ازدواج و کنترل هر چه بیشتر مراسم 


3- استفاده از وسایط نقلیه عمومی در رفت و آمدها به جای وسایط نقلیه شخصی و رواج فرهنگ دوچرخه سواری در لامرد  
4- عدم استفاده از ظروف یک بار مصرف در مراسم حسینیه ها در محرم ، صفر ، رمضان و مناسبتهای دیگر 


5- حذف ناهار از مراسم فاتحه خوانی سنتی با عنایت به فرهنگ سازی آن در کتاب « وای از مرگ و وای از پس از مرگ» توسط نگارنده 


6- اختصاص چند منبر از منابر ماه مبارک رمضان به موضوع اقتصاد مقاومتی و عدم اسراف و تبذیر توسط مسئولین حسینیه ها و وعاظ محترم 

موسی هنرپیشه با همکاری بسیج سازندگی ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان 

اخبار شهرستان لامرد...
ما را در سایت اخبار شهرستان لامرد دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار lamerd بازدید : 143 تاريخ : پنجشنبه 16 ارديبهشت 1395 ساعت: 18:09

کد مطلب 3806- ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱:۲۶:۲۳

به مناسبت مبعث پیامبر اکرم(ص)

پوستر / رسول مهربانی

داوود نعیمی از جوانان خلاق و طراح مذهبی لامرد به مناسبت عید مبعث پوستری طراحی نموده که آن را در ادامه می بینید.

طراح: داوود نعیمی

جهت مشاهده پوستر با کیفیت اصلی بر روی ان کلیک کنید

اخبار شهرستان لامرد...
ما را در سایت اخبار شهرستان لامرد دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار lamerd بازدید : 124 تاريخ : پنجشنبه 16 ارديبهشت 1395 ساعت: 9:26

کد مطلب 3803- ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۹:۵۴

گزارش تصویری/

تجلیل از معلمان نمونه در لامرد

با حضور فرماندار لامرد، مراسم بزرگداشت هفته معلم و تجلیل از معلمان نمونه در سالن معلم شهر لامرد برگزار شد.

 

اخبار شهرستان لامرد...
ما را در سایت اخبار شهرستان لامرد دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار lamerd بازدید : 124 تاريخ : چهارشنبه 15 ارديبهشت 1395 ساعت: 23:27

کد مطلب 3804- ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۸:۱۵

تأکید رئیس کل دادگستری فارس بر ضرورت مقابله جدی با قاچاق سازمان‌یافته/ ورود دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی فارس به شناسایی مافیای قاچاق

القاصی‌مهر با بیان اینکه فارس آلوده به قاچاق کالا است، گفت: پیشگیری و مبارزه با قاچاق کالا، علاوه بر حمایت دولت به ورود دستگاه‌ های‌ اطلاعاتی و امنیتی نیاز ضروری دارد.

لامـــــرود - علی القاصی‌مهر در گفتگو با «شیرازه»اظهار داشت: استان فارس به دلیل موقعیت جغرافیایی و ارتباط با شرق و جنوب کشور، متأثر از ورود کالاهای قاچاق و غیرمجاز است.
رئیس‌کل دادگستری فارس با اشاره به تعریف ارائه‌شده از کالای قاچاق گفت: هر کالایی که ارزش مالی داشته باشد و از مجاری قانونی و با نظارت دولت وارد کشور نشود، قاچاق محسوب می‌شود.

وی با تأکید بر اهمیت مبارزه با قاچاق کالا و مقابله با ورود کالاهای غیر ضرور که مشابه داخلی دارند، ادامه داد: گمرک‌ها و بندرها نقش مهمی در ورود یا خروج کالای قاچاق از کشور دارند.

القاصی‌مهر افزود: یک فردی که به‌صورت جزئی و با کوله‌پشتی قاچاق می‌کند به‌اندازه قاچاق شبکه‌ای و سازمان‌یافته آسیب‌زا نیست.

رئیس‌ شورای عالی قضایی فارس خاطرنشان کرد: استان فارس آلوده به قاچاق است و برای شناسایی مافیای قاچاق علاوه بر دولت، دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی هم باید در این مسئله ورود کنند.

وی با بیان اهمیت پیشگیری از قاچاق کالا برکنار مبارزه با آن بیان کرد: دستگاه قضایی فارس برنامه‌های زیادی در دستور کار دارد تا با قاچاق سازمان‌یافته مقابله کند.

رئیس‌کل دادگستری فارس اعلام کرد: یک همایش ملی با عنوان، مبارزه با قاچاق کالا و یک همایش استانی در راستای ارتقاء سلامت اداری و مبارزه با مفاسد اقتصادی برگزار می‌شود.

اخبار شهرستان لامرد...
ما را در سایت اخبار شهرستان لامرد دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار lamerd بازدید : 121 تاريخ : چهارشنبه 15 ارديبهشت 1395 ساعت: 23:27

کد مطلب 3805- ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۰:۵۵

هدیه کارخانه سیمان لامرد در روز کارگر؛

هدیه نقدی و اختصاص یکروز مرخصی تشویقی به کارگران

شرکت کارخانجات سیمان لامرد در اقدامی جالب با اختصاص یک روز مرخصی تشویقی به مناسبت فرا رسیدن روز کارگر، از کارگران خود در کارخانه سیمان تقدیر کرد.

لامـــــرود - شرکت کارخانجات سیمان لامرد در اقدامی جالب با اختصاص یک روز مرخصی تشویقی به مناسبت فرا رسیدن روز کارگر، از کارگران خود در کارخانه سیمان تقدیر کرد.

این شرکت صنعتی علاوه بر اختصاص این امر، هدیه نقدی نیز به همین مناسبت به تمام کارگران اختصاص داد  و همچنین در هر بخش کارخانه نیز از یک نفر به عنوان کارگر نمونه با اهدای هدایایی تجلیل و قدردانی کرد.

همچنین این کارخانه روز شنبه 11 اردیبشهت ماه تعطیل شد تا کارگران در کنار خانواده خود این روز گرامی بدارند.

اخبار شهرستان لامرد...
ما را در سایت اخبار شهرستان لامرد دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار lamerd بازدید : 129 تاريخ : چهارشنبه 15 ارديبهشت 1395 ساعت: 23:27

اخبار فوری

چهارشنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۵,May 04 2016

کد مطلب 3802- ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱:۱۳:۱۶

گزارش تصویری/

تقدیر از مربیان و معلمان مکتب القرآن لامرد

 

پاسخ به نظر

آخرین خبر
آرشیو
تبلیغات

لامرد ما

اخبار شهرستان لامرد...
ما را در سایت اخبار شهرستان لامرد دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار lamerd بازدید : 147 تاريخ : چهارشنبه 15 ارديبهشت 1395 ساعت: 7:05

کد مطلب 3801- ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۳:۵۹

کلیپ/ سپاس معلم

با تو، هوای سرزمین دانش هرگز ابری نیست، آفتاب بی دریغ، معلم! گروه چند رسانه ای لامرود در کلیپ تصویری 4 دقیقه ای گوشه ای از زحمات و تلاش های آموزگاران و دبیران شهرستان لامرد را بمناسبت فرا رسیدن هفته بزرگداشت معلم به تصویر کشیده است.

برای دریافت فایل تصویری اینجا را کلیک کنید

اخبار شهرستان لامرد...
ما را در سایت اخبار شهرستان لامرد دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار lamerd بازدید : 124 تاريخ : دوشنبه 13 ارديبهشت 1395 ساعت: 17:01

کد مطلب 3800- ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۰:۵۷:۱۳

امام جمعه لامرد:

خلیج فارس مورد طمع همه کشورهای همسایه است

امام جمعه لامرد گفت: خلیج فارس مورد طمع همه کشورهای همسایه است و برای آن دندان تیز کرده‌اند.

لامـــــرود به نقل از فارس - حجت‌الاسلام سید علی‌اصغر هاشمی شهیدی در خطبه‌های امروز نماز جمعه این شهر با اشاره به فرارسیدن شهادت استاد شهید مرتضی مطهری اظهار داشت: شهید مطهری استادی بود که به فرموده امام خمینی(ره) هیچ اشتباهی در کتاب‌های این استاد وجود نداشت.

خطیب جمعه لامرد افزود: جوانان برنامه‌ریزی کنند و کتاب‌های ارزشمند استاد شهید مطهری را مطالعه کنند.

وی با بیان اینکه در جمهوری اسلامی ایران کتاب‌های بسیار ارزشمندی نوشته‌شده است خاطرنشان کرد: مطالعه نقش بسیار مهمی در زندگی انسان دارد و در مسئله تعلیم و تربیت باید بیشتر کار شود.

امام جمعه لامرد گفت: معلمان بیشتر برای دانش‌آموزان وقت بگذارند و بهترین دستگاه مبلغ برای نیروی‌های توانمند آموزش‌وپرورش است.

وی با اشاره به دهم اردیبهشت‌ماه روز ملی خلیج فارس بیان داشت: خلیج فارس مورد طمع همه کشورهای همسایه است و برای آن دندان تیز کرده اند و باید با تمام توان آمادگی داشته باشیم.

خطیب جمعه لامرد تصریح کرد: روز ملی مخصوص خلیج فارس است و خلیج فارس نعمت بزرگ است.

هاشمی شهیدی در ادامه سخنان خود در مورد آمریکا نیز اضافه کرد: کسی که برای امضا و حرف خودش احترام قائل نیست طبیعی است برای چیزهای دیگر هم احترام قائل نیست.

اخبار شهرستان لامرد...
ما را در سایت اخبار شهرستان لامرد دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار lamerd بازدید : 164 تاريخ : شنبه 11 ارديبهشت 1395 ساعت: 1:58

کد مطلب 3799- ۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۱:۰۷:۳۹

ورزشی پر طرفدار در لامرد

کلیپ/ هیجان از نوع موتور سنگین!

گروه چند رسانه ای لامرود در کلیپی 4 دقیقه ای شور، علاقه و عشق جوانان لامردی که با کمترین امکانات، تفریح و سرگرمی خود را در قالب ورزش موتور سواری دنبال می کنند را به تصویر کشیده است. دیدن این کلیپ تماشایی را از دست ندهید.

دانلود با کیفیت پایین 13MB

دانلود با کیفیت بالا 36MB

اخبار شهرستان لامرد...
ما را در سایت اخبار شهرستان لامرد دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار lamerd بازدید : 145 تاريخ : جمعه 10 ارديبهشت 1395 ساعت: 6:08

کد مطلب 3797- ۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۲:۳۳

به مناسبت هفته سلامت و با شعار غلبه بر دیابت

همایش پیاده‌روی خانوادگی در لامرد برگزار شد

همایش پیاده‌روی خانوادگی به مناسبت هفته سلامت در لامرد برگزار شد.

لامــــرود به نقل از فارس، همایش پیاده‌روی خانوادگی به مناسبت هفته سلامت و با هدف غلبه بر بیماری دیابت از مقابل شبکه بهداشت و درمان شهرستان لامرد به سمت بارگاه 5 شهید سرافراز گمنام این شهر برگزار شد.

در این همایش که با استقبال بسیار خوب خانواده‌های لامردی به‌ویژه جوانان همراه بود جمعی از مسئولان شهرستان لامرد از جمله عبدالرضا منصوری فرماندار این شهرستان به همراه سرپرست شبکه بهداشت و درمان لامرد حضور داشتند.

فرماندار لامرد در سخنانی با گرامیداشت هفته سلامت اظهار داشت: ورزش، نشاط و تندرستی واژه‌های بسیار مهمی است که امروز خوشبختانه در جامعه در حال نهادینه شدن است و این فرهنگ باید از بزرگسالان به کودکان نیز انتقال پیدا کنند.

عبدالرضا منصوری اظهار داشت: امنیت و سلامت دو نعمت بسیار بزرگی است که همه باید قدردان آن باشیم و اگر امروز امنیت پایدار وجود دارد به‌واسطه جان‌فشانی شهدای عزیزمان است که امروز در کنار بارگاه مطهر آنان هستیم.

اخبار شهرستان لامرد...
ما را در سایت اخبار شهرستان لامرد دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار lamerd بازدید : 180 تاريخ : چهارشنبه 8 ارديبهشت 1395 ساعت: 7:17

کد مطلب 3798- ۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۵:۴۶

مدیر كل كتابخانه های عمومی استان فارس:

لامرد به چشم انداز کتابخانه ای رسیده است

در حال حاضر شهرستان هایی در استان فارس وجود دارد كه در بخش های كتاب و كتابخانه ای وضعیت بسیار مطلوبی نسبت به شیراز كه مركز استان است دارند كه شهرستان هایی مانند گراش و لامرد جزو شهرستان های رسیده به چشم انداز كتابخانه ای هستند.

لامـــــرود به نقل از ایرنا، سعیده ابراهیمی سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان كرد: با راه اندازی این سیستم می توان مكان های نیازمند به كتابخانه در استان را شناسایی كرد و برنامه ریزی برای بهره مندی و خدمات دهی كتابخانه ای به مردم انجام داد.

ابراهیمی اظهارداشت: همچنین هدایت خیران به ایجاد كتابخانه و فعالیت در این زمینه بر اساس نیازسنجی های انجام شده، از دیگر ویژگی های بهره مندی از سیستم اطلاعات جغرافیایی كتابخانه ای است.


وی اضافه كرد: متاسفانه به دلیل نبود برنامه ریزی مناسب، بسیاری از كتابخانه های تازه احداث شده و یا در حال احداث در استان فارس از معماری و استانداردهای كتابخانه ای برخوردار نیستند كه كتابخانه مجموعه فرهنگی سعدی در آرامگاه این استاد سخن كه دو سال از بهره برداری آن می گذرد، از نقشه مناسب كتابخانه ای برخوردار نیست.

** خیران برای ایجاد كتابخانه در مناطق مورد نیاز شیراز همت كنند 
مدیر كل كتابخانه های عمومی استان فارس ادامه داد: شهرستان شیراز در بخش های كتاب و كتابخانه جزو شهرستان های نابرخوردار در استان فارس است كه عقب افتادگی این شهر در این زمینه باید جبران شود.


ابراهیمی افزود: در حال حاضر شهرستان هایی در استان فارس وجود دارد كه در بخش های كتاب و كتابخانه ای وضعیت بسیار مطلوبی نسبت به شیراز كه مركز استان است دارند كه شهرستان هایی مانند گراش و لامرد جزو شهرستان های رسیده به چشم انداز كتابخانه ای هستند.


وی گفت: متاسفانه تفكر فرهنگی بودن در خصوص شهر شیراز موجب شده این شهر در مباحث فرهنگی رها شود در حالی كه شهر شیراز یك شهر باسابقه غنی فرهنگی و مركز استان است لذا این شهر باید به عنوان نماد استان فارس از شاخصه های مناسب برخوردار باشد.


ابراهیمی با بیان اینكه شهرستان شیراز در بخش كتابخانه ای نیازمند نگاه ویژه مسئولان است بیان كرد: هم اكنون شهرك های اضافه شده به شهر شیرازبه ویژه در منطقه غرب شیراز و صدرا كتابخانه ندارند كه تلاش می كنیم فعالیت خیران در استان امسال به سمت ایجاد كتابخانه در این مناطق باشد.


او اظهارداشت: زمین مناسب در شهر صدرا برای ایجاد كتابخانه فراهم شده است.


ابراهیمی اضافه كرد: اداره كل كتابخانه های عمومی استان در سالجاری نمی تواند كلنگ زنی از طریق بودجه های دولتی برای احداث پروژه جدید كتابخانه ای در استان داشته باشد لذا تمركز ما بر استفاده از توان خیران است.


ابراهیمی با بیان اینكه محرومیت های شهر شیراز به لحاظ كتابخانه ای برآزنده این شهر نیست ادامه داد: انتظار است شهر شیراز به عنوان یك شهر باسابقه و تمدن در بخش فرهنگی؛ به استانداردهای فرهنگی برسد.


در حال حاضر 202 كتابخانه در استان فارس فعال است.

اخبار شهرستان لامرد...
ما را در سایت اخبار شهرستان لامرد دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار lamerd بازدید : 127 تاريخ : چهارشنبه 8 ارديبهشت 1395 ساعت: 7:17

کد مطلب 3793- ۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۰:۵۴:۲۳

در مراسم تجلیل از خیران انتقال خون عنوان شد

نیاز لامرد به استقرار پایگاه ثابت انتقال خون

در آیین تجلیل از خیراندیشان پایگاه انتقال خون شهرستان لامرد بر لزوم استقرار پایگاه ثابت انتقال خون در این شهرستان تاکید شد.

لامـــــرود به نقل از فارس، مراسم تجلیل از خیراندیشان پایگاه انتقال خون این شهرستان با حضور مدیرعامل سازمان انتقال خون استان فارس، امام‌جمعه لامرد، نماینده مردم شهرستان‌های لامرد و مهر در مجلس شورای اسلامی در سالن اجتماعات شهید جنگ‌آور فرمانداری لامرد برگزار شد.

در این مراسم فرماندار لامرد در سخنانی اظهار داشت: برای احداث و تجهیز پایگاه انتقال خون در لامرد خیراندیشان و مسئولان تلاش‌های زیادی انجام دادند.

عبدالرضا منصوری افزود: برای ثابت شدن پایگاه انتقال خون در لامرد نیز تلاش‌های بسیار خوبی تا به امروز صورت گرفته است که امیدواریم در آینده بسیار نزدیک شاهد ثابت شدن این پایگاه باشیم.
 

نماینده مردم شهرستان‌های لامرد و مهر در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: آنچه تا به امروز در لامرد حاصل‌شده است به‌واسطه خرد جمعی و حضور مسئولان و خیرین در کنار هم بوده است.

سید موسی موسوی ادامه داد: این موضوع باید همچنان استمرار داشته باشد و نباید متوقف شود.

وی با تقدیر از تلاش‌های خیراندیشان در خصوص پایگاه انتقال خون لامرد بیان داشت: کمک خیرین به پایگاه انتقال خون کم‌تر از کمک کردن به بیمارستان لامرد نیست و باید پایگاه انتقال خون لامرد ثابت باشد.

موسوی اضافه کرد: در حال حاضر مهم‌ترین معضل پزشکان موضوع خون و فرآورده‌های خونی است و بسیاری از اعزام بیماران به خاطر همین موضوع است.

وی در مورد آخرین وضعیت راه‌اندازی بخش ام.آر.ای بیمارستان حضرت ولیعصر(عج) لامرد نیز ابراز داشت: دستگاه ام.آر.ای این بیمارستان خریداری‌ شده و مکانش نیز آماده‌ شده است و بیمارستان دوم لامرد نیز در حال ساخت است و روند راه‌اندازی درمانگاه تأمین اجتماعی نیز در مرحله بسیار خوبی قرار دارد و با راه‌اندازی این مراکز نیاز به ثابت شدن پایگاه انتقال خون جدی است.

مدیرعامل سازمان انتقال خون فارس نیز در این جلسه تصریح کرد: پایگاه انتقال خون شهرستان لامرد با پیگیری‌های فراوان صورت گرفته توسط مسئولان و خیراندیشان این شهرستان پیشرفت بسیار خوبی تاکنون داشته است.

محمدحسین کریمی با بیان اینکه یکی از نکاتی که در انتقال خون انجام می‌شود موضوع استاندارد خون است اذعان داشت: این موضوع با دقت فراوان انجام می‌شود چراکه باید خون استاندارد لازم داشته باشد و اولین نکته در اهدای خون صداقت است.

وی خاطرنشان کرد: سازمان انتقال خون ایران جزو سازمان‌های انتقال خون برتر دنیا است.

به گزارش فارس، در ادامه این جلسه مدیرعامل سازمان انتقال خون فارس به همراه مسئولان و خیراندیشان لامردی از پایگاه انتقال خون این شهرستان بازدید کردند و در جریان آخرین مسائل و مشکلات این پایگاه قرار گرفتند که ثابت شدن و انجام خون‌گیری روزانه در پایگاه انتقال خون لامرد از مهم‌ترین درخواست‌های مسئولان و خیراندیشان لامردی بود.

اخبار شهرستان لامرد...
ما را در سایت اخبار شهرستان لامرد دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار lamerd بازدید : 142 تاريخ : سه شنبه 7 ارديبهشت 1395 ساعت: 16:05

کد مطلب 3794- ۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۱:۱۹:۵۴

ساعتی قبل؛

یک افسر پلیس در لامرد جان باخت + عکس

ساعتی قبل طی حادثه رانندگی در شهر لامرد یک افسر پلیس جان خود را از دست داد.

لامــــــرود – متاسفانه در این حادثه که در بلوار شهید مطهری محله بیت العباس شهر لامرد رخ داد «فرهادی» از افسران جوان نیرو انتظامی به علت واژگونی خودرو و برخورد با سنگ لبه کنار خیابان جان خود را از دست داد.

در این حادثه رانندگی یک سرباز وظیفه دچار جراحت سطحی شد و به مرکز درمانی انتقال داده شد.

بنا بر تماس یک منبع آگاه با لامرود این خودروی گشتی پلیس پس از تماس یکی از شهروندان با تلفن 110 در طول مسیر اعزام  به ماموریت دچار سانحه گردید.

اخبار شهرستان لامرد...
ما را در سایت اخبار شهرستان لامرد دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار lamerd بازدید : 128 تاريخ : سه شنبه 7 ارديبهشت 1395 ساعت: 16:05

کد مطلب 3796- ۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰:۲۰:۴۰

گزارش تصویری/

تمرین تیم فوتبال پیشکسوتان لامرد

تیم فوتبال پیشکسوتان لامرد متشکل از بازیکنان دهه های قبل شهرستان، روزهای دوشنبه هر هفته جلسات تمرین خود را در زمین چمن شهید فهمیده انجام می دهد.

اخبار شهرستان لامرد...
ما را در سایت اخبار شهرستان لامرد دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار lamerd بازدید : 127 تاريخ : سه شنبه 7 ارديبهشت 1395 ساعت: 16:05

پاسخ به نظر

').css("direction", "rtl").css("font-size", "11px"); }, success: function(respon) { $("#comment-form").html(respon); } }) }); $(".comment-reply").click(function(e){ var commentId = $(this).attr("data-comment"); $("#comment_id").val(commentId); }); var rated = new Array(); $(".comment-positive").click(function(){ var commentId = $(this).attr("data-comment"); var selector = "#comment-positive-"+commentId; if ($.inArray(commentId, rated) != -1) { retu false; } rated.push(commentId); var goes = "/trans/positive/" + commentId; $.ajax({ url: goes, type: "POST", success: function(respon) { $(selector).text(respon); } }) }) $(".comment-positive").click(function(){ var commentId = $(this).attr("data-comment"); var selector = "#comment-negative-"+commentId; if ($.inArray(commentId, rated) != -1) { retu false; } rated.push(commentId); var goes = "/trans/negative/" + commentId; $.ajax({ url: goes, type: "POST", success: function(respon) { $(selector).text(respon); } }) }) })

اخبار شهرستان لامرد...
ما را در سایت اخبار شهرستان لامرد دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار lamerd بازدید : 130 تاريخ : سه شنبه 7 ارديبهشت 1395 ساعت: 8:03

کد مطلب 3793- ۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۰:۵۴:۲۳

در مراسم تجلیل از خیران انتقال خون عنوان شد

نیاز لامرد به استقرار پایگاه ثابت انتقال خون

در آیین تجلیل از خیراندیشان پایگاه انتقال خون شهرستان لامرد بر لزوم استقرار پایگاه ثابت انتقال خون در این شهرستان تاکید شد.

لامـــــرود به نقل از فارس، مراسم تجلیل از خیراندیشان پایگاه انتقال خون این شهرستان با حضور مدیرعامل سازمان انتقال خون استان فارس، امام‌جمعه لامرد، نماینده مردم شهرستان‌های لامرد و مهر در مجلس شورای اسلامی در سالن اجتماعات شهید جنگ‌آور فرمانداری لامرد برگزار شد.

در این مراسم فرماندار لامرد در سخنانی اظهار داشت: برای احداث و تجهیز پایگاه انتقال خون در لامرد خیراندیشان و مسئولان تلاش‌های زیادی انجام دادند.

عبدالرضا منصوری افزود: برای ثابت شدن پایگاه انتقال خون در لامرد نیز تلاش‌های بسیار خوبی تا به امروز صورت گرفته است که امیدواریم در آینده بسیار نزدیک شاهد ثابت شدن این پایگاه باشیم.
 

نماینده مردم شهرستان‌های لامرد و مهر در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: آنچه تا به امروز در لامرد حاصل‌شده است به‌واسطه خرد جمعی و حضور مسئولان و خیرین در کنار هم بوده است.

سید موسی موسوی ادامه داد: این موضوع باید همچنان استمرار داشته باشد و نباید متوقف شود.

وی با تقدیر از تلاش‌های خیراندیشان در خصوص پایگاه انتقال خون لامرد بیان داشت: کمک خیرین به پایگاه انتقال خون کم‌تر از کمک کردن به بیمارستان لامرد نیست و باید پایگاه انتقال خون لامرد ثابت باشد.

موسوی اضافه کرد: در حال حاضر مهم‌ترین معضل پزشکان موضوع خون و فرآورده‌های خونی است و بسیاری از اعزام بیماران به خاطر همین موضوع است.

وی در مورد آخرین وضعیت راه‌اندازی بخش ام.آر.ای بیمارستان حضرت ولیعصر(عج) لامرد نیز ابراز داشت: دستگاه ام.آر.ای این بیمارستان خریداری‌ شده و مکانش نیز آماده‌ شده است و بیمارستان دوم لامرد نیز در حال ساخت است و روند راه‌اندازی درمانگاه تأمین اجتماعی نیز در مرحله بسیار خوبی قرار دارد و با راه‌اندازی این مراکز نیاز به ثابت شدن پایگاه انتقال خون جدی است.

مدیرعامل سازمان انتقال خون فارس نیز در این جلسه تصریح کرد: پایگاه انتقال خون شهرستان لامرد با پیگیری‌های فراوان صورت گرفته توسط مسئولان و خیراندیشان این شهرستان پیشرفت بسیار خوبی تاکنون داشته است.

محمدحسین کریمی با بیان اینکه یکی از نکاتی که در انتقال خون انجام می‌شود موضوع استاندارد خون است اذعان داشت: این موضوع با دقت فراوان انجام می‌شود چراکه باید خون استاندارد لازم داشته باشد و اولین نکته در اهدای خون صداقت است.

وی خاطرنشان کرد: سازمان انتقال خون ایران جزو سازمان‌های انتقال خون برتر دنیا است.

به گزارش فارس، در ادامه این جلسه مدیرعامل سازمان انتقال خون فارس به همراه مسئولان و خیراندیشان لامردی از پایگاه انتقال خون این شهرستان بازدید کردند و در جریان آخرین مسائل و مشکلات این پایگاه قرار گرفتند که ثابت شدن و انجام خون‌گیری روزانه در پایگاه انتقال خون لامرد از مهم‌ترین درخواست‌های مسئولان و خیراندیشان لامردی بود.

اخبار شهرستان لامرد...
ما را در سایت اخبار شهرستان لامرد دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار lamerd بازدید : 125 تاريخ : دوشنبه 6 ارديبهشت 1395 ساعت: 19:21

کد مطلب 3794- ۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۱:۱۹:۵۴

ساعتی قبل؛

یک افسر پلیس در لامرد جان باخت + عکس

ساعتی قبل طی حادثه رانندگی در شهر لامرد یک افسر پلیس جان خود را از دست داد.

لامــــــرود – متاسفانه در این حادثه که در بلوار شهید مطهری محله بیت العباس شهر لامرد رخ داد «فرهادی» از افسران جوان نیرو انتظامی به علت واژگونی خودرو و برخورد با سنگ لبه کنار خیابان جان خود را از دست داد.

در این حادثه رانندگی یک سرباز وظیفه دچار جراحت سطحی شد و به مرکز درمانی انتقال داده شد.

بنا بر تماس یک منبع آگاه با لامرود این خودروی گشتی پلیس پس از تماس یکی از شهروندان با تلفن 110 در طول مسیر اعزام  به ماموریت دچار سانحه گردید.

اخبار شهرستان لامرد...
ما را در سایت اخبار شهرستان لامرد دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار lamerd بازدید : 134 تاريخ : دوشنبه 6 ارديبهشت 1395 ساعت: 19:21

کد مطلب 3791- ۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۰:۵۷:۴۷

گزارش تصویری/

حضور مسئولین در جمع معتکفین

ظهر امروز جمعی از مسئولین با حضور در مساجد محل برگزاری اعتکاف در شهر لامرد با معتکفین دیدار و گفتگو کردند.

 

اخبار شهرستان لامرد...
ما را در سایت اخبار شهرستان لامرد دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار lamerd بازدید : 145 تاريخ : يکشنبه 5 ارديبهشت 1395 ساعت: 7:54

کد مطلب 3792- ۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۱:۲۵:۵۱

ویژه شهرستان های لامرد و مهر

هفته نامه سبحان چاپ 1 اردیبهشت 95

شماره 3 هفته نامه سبحان ویژه شهرستان های لامرد و مهر به تاریخ 1 اردیبهشت 95 را در ادامه دانلود نمایید.

دانلود

اخبار شهرستان لامرد...
ما را در سایت اخبار شهرستان لامرد دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار lamerd بازدید : 133 تاريخ : يکشنبه 5 ارديبهشت 1395 ساعت: 7:54